Har du en ny fangst-rapport fra åen ...?

Indsend

Fisk fra åen - 2016

67 cm og 3,4 kg

Reno Mike Broe Jensen

Var en tur ved åen fangede endelig en "fisk" over 40cm den målte 57 cm og rovdyret måtte lade livet.
Frits

16-10. Solid hanfisk i super kondition. 71 cm, og hvis du godt kunne tænke dig at fange den, så svømmer den derude endnu ;o)

Lars H.

61 cm og 2,7 kg...

Reno Mike Broe Jensen

19-9. Endelig en fisk under 5 kg ;o) 65 cm og stadig vand under kølen.

Knæk og Bræk

Lars H.

19-9. Flot havørred fanget her til aften ved Fiskegården.
70 cm. 3,1 kg.
Morten Poulsen

9/9. Flot havørred fanget på spinner fredag morgen.
67 cm. 3 kg.
Peter Madsen

4-9. Fik denne havørred her til aften. 55cm genudsat

knæk og bræk Dennis Jensen

4-9. 70 cm og 3.7 kg. Fanget kl 20.15 lige nedenfor fiskegården.

Bent Antonsen

21-8. Så lykkedes det at komme over de magiske 5kg. 5,4kg og 77cm

Gav en super fight og fik det hele på gopro

Knæk&bræk Ronnie Høgh Pedersen

15/8 taget på flue 68 cm og 3 kg

Reno Mike Broe Jensen

15/8. Fik denne fine fisk her til aften, den vejede 2,75kg og var 64cm.

Dan Rolle Bisgaard

14-8. Dejlig aften i skinnerup med Jens østrup og Palle både. Fangede denne fine havørred kl.2050.på 73 cm. Og 4,8 kg.

Benny Jensen

14-8. Efter ti minutters fiskeri spotter jeg en stor livløs skikkelse som stod lodret inde under brinken i udgangen af et sving...Efter et stykke tid lykkedes det at rygkroge dyret, som viste sig at være en død kæmpehavørred på 90-100cm. Det var dog umuligt at trække den ind til land i den stærke strøm, og den drev derefter over en km nedstrøms, hvor det ikke lykkedes at få den tæt nok på til at få den i nettet...Fik tilkaldt forstærkning men trods en større indsats, fandt vi den desværre ikke igen...Den var i go stand og temmelig frisk og ingen synlige mærker efter bid eller ar fra grødeklipperen, så dødsårsagen er ukendt...Måske at der har været en uheldig lystfisker, som havde mistet den få dage forinden???. .
Jeg optog igen fiskeriet efter en times tid, og fik på et kort stræk tre havørreder op til 62cm, som alle blev genudsat igen...Ved 23 tiden fik jeg et voldsomt hug og en efterfølgende vild fight med fem ture fri af vandet og en del lange udløb, kunne jeg lande en superflot og utrolig blankfisk årstiden taget i betragtning...
Den vejede 5,4kg og 75cm lang...

Peter Grapenthin

13/8. En god morgentur gav denne fine fisk. En han havørred på 5,7 kg og 81 cm. Utrolig flot fisk.

Benny Jensen

10-8. Var lige et smut i åen med nogle gutter og min kæreste oppe fra naturefterskolen

Min kæreste Louise havde aldrig fanget en havørred før.

Hendes første tur til åen nupper hun da bare lige en 4,5kilos havørred

Aleksandar Lazic

9-8. En god fighter fisk. Taget på spinner. 2,9 kg og 58 cm.

Benny Jensen

8-8. En aftentur ved åen i regn og blæst. Fik denne havørred på 3,9 kg og 64 cm. Fik 6 mere og mistede 2. Målene var mellem 46 og 62 cm. De blev genudsat. Mit største antal fangst på 2 timer.

5-8. Fanget på Carlsens plads ved høj vandstand. På en rør flue 60 cm og 3 kg.

4/8 Kørte en tur til åen kl. 20.00. Vandet i åen stod rigtig højt og var let farvet. Efter 15 min. fiskeri får jeg det første hug, den mister jeg efter 3-4 min. Den var et sted mellem 55-60cm. Fisker 10 min. mere og rejser en god fisk. Kaster til den igen, og den slår til fluen. Så skete der ikke mere med den. Fiskede 1,5 time mere hvor jeg fanger to fisk på ca. 48 og 55cm begge genudsat. Klokken var ved at være 22.00 og jeg ville gå tilbage bilen. Tænkte at jeg kunne også lige gå op at prøve den, jeg havde til fluen tidligere.....kommer op til pladsen smider fluen med 3 meter line til modsatte brink og begynder at trække line af hjulet...tror jeg når at trække 2 meter af, og så siger det bang.....fisken kæmpede godt med spring og det hele og efter ca. 10min kunne jeg lande denne flotte havørred på 76cm og 5,6kg....Nogen gange er man bare for heldig.
Knæk og Bræk

1-8. Efter at have kæmpet mig igennem mandshøj siv og sump
lykkedes det at få denne han fisk på 57cm og 2.2kg opstrøms Frydenlund.
Hilsen Tønnesen

30/7 Fik denne fine havørred på flue kl. 21.15.

Fisken gav en fantastisk fight 75cm 5,1 kg

Dennis Jensen

27-7. Aftentur ved Carlsens. Den gav en god fight og var helt fri af vandet 3 gange. Hunfisk på 73 cm og 4,5 kg. Taget på flue kl. 21.
Ole Pedersen

27-7. Efter at have mistet en stor havbars på vestkysten i går aftes som sprang linen måtte jeg en tur til åen og have selvtilliden lidt op. Cyklede ned til broen ved rosenparken og der skulle ikke mere end 3 kast til før en tyk havørred tog spinneren. Den kæmpede rigtig godt med et par gode udløb, så fik samtidig testet mit ny indkøbte Shimano biomaster 2500. 2,8 og 60cm.

Knæk & bræk

Rolf Gamborg

26-7. Så lykkedes det endelig for Bent Antonsen. 68 cm og 3,65 kg fanget på spinder nedenfor fiskegården

25-7.  3,4 kg og 65 cm, fanget omkring egebroen.

Benny Ulrik Nielsen

23-7. En sen aftentur til åen gav et par fine blanke fisk... Den første var en flot tyksak på 3,0kg og blot 61cm... Ved midnat huggede den anden kun en meter fra stangspidsen og gik fri af vandet et par gange, før den var klar til landing...4.65kg og 73cm.

Peter Grapenthin

23-7. Så lykkes det endelig igen. Efter utallige nulture lykkedes det endelig. 73cm og 4,75kg

Ronnie Høgh Pedersen

23-7. Så var der bifangst i åen her til morgen. Det er ok.
Hilsen Tønnesen

21-7. Flue grejet trængte til at blive brugt. Cyklede lige nedenfor rosenparken som var det nærmeste. Bum en havørred på 52cm. Leverede en rigtig god fight og sjovt på fluen.

Rolf Gamborg

21/7. Endnu en flot havørred fanget på spinner over middag.
73 cm. 4,61 kg.
Peter Madsen.

21/7. Flot havørred fanget på spinner om formiddagen.
74 cm. 5,41 kg.
Peter Madsen

Var taget til åen den 20. juli 2016 i det flotte sommervejr og fik denne fine nystegen havørred på 75 cm og 5,25 kg taget på flue.

Dejlig at få en god fisk efter at have mistet en stor fisk i weekenden.

Benny Jensen

20-7. Denne gang slap jeg for en tur i åen, men jeg var forbi stedet, hvor jeg mistede mit net, der syntes jeg, at jeg kunne ane noget sort nede i vandet og efter lidt roderi med fiskestangen, fik jeg minsandten bid af mit mistede net. Jeg fik det på land og kunne hægte det på ryggen igen. Jeg fik da heldigvis også prøvet det af senere, da jeg fangede en fin havørred på 47 cm.

Johnny Borup

4,4 kg. - 72 cm. hunfisk fanget 19 juli ved Skinderup. Efter nogle gode dage ved åen er status en del kontakter, denne hjemtaget og en fisk på ca. 50 cm. genudsat. Havde kontakt med en fisk anslået til 8 kg. som slog til spinneren og vendte ved stangspidsen.

Mvh. Stig Schønnemann

17/7. Efter en helt vild fight, kom denne fine fisk på land. 2,9kg og 63cm.

Dan Rolle Bisgaard

16-7. Flot blank havørred taget på spinner ved 20 tiden ved Ettrup broen. 70 cm. 4,2 kg.
Morten Poulsen

16/7 Så fik jeg den endelig. Peter og jeg var taget en tur til åen ved 19:00 tiden. Efter et par timer besluttede jeg at prøve et sving, som jeg før har fået fisk i. Efter en del kast gik proppen under, men jeg kunne ikke mærke noget. Jeg prøvede igen og da jeg rammer samme sted hæver jeg stangen en smule. Da jeg gør det mærker jeg et lille stød i stangen. Inden jeg når at gøre ret meget, bliver stangen tung og jeg giver modhug. En fin fisk havde taget ormen og så kunne fighten begynde. Jeg råber et par gange efter Peter, som løber alt hvad han kan ned til mig. Efter en meget god kamp, kunne Peter lande fisken for mig. En fin hanfisk på 6,8kg og 85cm.

Dan Rolle Bisgaard

16-7. Så fik jeg en mere af de friske fisk som ikke havde tænkt sig at komme på land.
Fri af vandet flere gange. 65cm. 3.4kg .
Hilsen Tønnesen

14-7. Det gode fiskeri fortsætter, og der er liv og glade dage ved åen...pga grødeslåningen havde Dan og jeg valgt det yderste og det hårdest fisket stræk af foreningens vand... Trods biler på samtlige p pladser fandt vi et lille stykke mellem de andre fiskere, og allerede efter 7-8 kast fik jeg et brutalt hug ved egen bred...Den gik tungt og dybt i flere minutter, indtil den stak nedstrøms og gik under broen to gange, hvor det heldigvis lykkedes mig og få den vendt hver gang... Efter en del tovtrækkeri kunne Dan nette en massiv og grov hanfisk på flotte 6.4kg og blot 78cm lang...

Knæk og bræk. Peter Grapenthin.

12-7. Jeg var en tur ved åen i Skinnerup tirsdag eftermiddag med min far (Benny) og min lillebror (Malthe). Jeg fik min første havørred på spinner. Den var 45 cm og vejede lige knap 1 kg.

Super fedt

Magnus

12-7. Så lykkedes det endelig at fange en havørred i Simested å, og det var vildt fedt. Jeg startede med at miste en fisk lige over målet, derefter fiskede jeg en time og fik hug af en større fisk. Jeg fik fundet nettet frem, så det var klar, og rykkede tættere på åen, men det viste sig og være for tæt, for jeg gled ud i åen og gik ned under vandet til skuldrene, men med adrenalinen pumpende, mærkede jeg ikke, at vandet var pissekoldt. Nettet forsvandt ud i åen, og jeg fik mig kæmpet op, så jeg kun stod i vand til livet Efter utallige udløb hvor fisken var inde og vende flere gange, og tankerne kørte om, hvordan jeg skulle få den på land uden net, slog det mig, at jeg havde hørt, at nogen havde "håndlandet" fiskene, så det blev løsningen. Jeg fik kørt fisken så træt, at da den lagde sig om på siden, fik jeg den ind på tæt hold og kunne få en finger ind i gællerne lige ved siden af spinderen og få fisken op på land. Først da den var på land, gik det op for mig, hvor stor den egentlig var, 70 cm og en vægt på 4,4 kg. Egen personlig rekord

Johnny Borup

11-7. 69 cm 3,7 kg på den samme fine wobler som i går. Tror ikke, jeg hader mandag morgen mere

Hans Henrik Mondrup Petersen

10/7. Havørred fanget på orm i skinnerup  kl 19.

3,2 kg og 63cm.

Per Christiansen

10-7. 67 cm 3,5 kg på wobler dejligt endelig at komme på tavlen

Hans Henrik Mondrup Petersen

09-07 lige omkring kl 23 ved Engparken. Denne lille, men smukke målerlarve på 41 cm og 0,9 kg tog en Mepps 4 spinner temmelig hidsigt – meget tæt på vandoverfladen og kun 0,5 meter fra stangspidsen ved egen bred. Det er årets første hanfisk over målet, efterfølgende nogle genudsætninger af mindre fisk .. så den kom med hjem til gryden.

Knæk og bræk, Finn Vilsbæk

9-7. Så fik jeg min første bette fisk fra i år.
51cm. Taget på orm i skinnerup kl ca 12:00.

Jens Riisgaard Christiansen

9-7. Flot havørred taget lørdag morgen på spinner ved Skinderup.
72cm. 4,7 kg.
Morten Poulsen.

5-7. En rigtig glad dreng med sin første havørred.
Sammen med Morten Poulsen.

6-7. En kort og regnfuld tur til åen...Allerede i tredje kast fik jeg en flot mangeprikket hø på 4.0kg og 71cm. Efter en lille pause fik jeg minsandten i fjerde kast i samme sving endnu et solidt hug, og kunne efter en go kamp nette en superflot nystegen og meget kompakt fisk på 5.6kg og blot 75cm lang... Derefter indstillede jeg fiskeriet og havde fået, hvad jeg kom efter...En fantastisk havørred duo ved en fantastisk å... Knæk og bræk.

Peter Grapenthin

4-7. Min søn Malthe var med mig ude at fiske i åen mandag aften. Han hev sin første havørred i land. Han fangede den på orm. Fin ørred på 1 kg og 43 cm. En stolt og glad dreng.

Benny jensen

4-7. Flot havørred taget ved 16 tiden på spinner - Skinderup.
74 cm. 4,7 kg.
Kjartan Nielsen

3-7. Så skal jeg da lige love for at jeg også fik en med størrelse på. 72cm 4.3 kg
Hilsen Tønnesen

2/7-16. Fik denne fine fisk ved 21:00 tiden. Efter en vild fight, kunne Peter lande den for mig. Den vejede 3,4kg og var 68cm.

Dan Rolle Bisgaard

2-7. Så er de mindre ørreder vist også ankommet til åen fik en her til morgen på 47.
Hilsen Tønnesen.

1/7-16 Så fik jeg en mere, på næsten samme størrelse som sidst. 2,75kg og 62cm. Knæk og bræk

30/6/16
Årets første på skum 53 cm og 1,75 kg

29-6. Frisk fisk fra åen.. 73 cm... Kort men hektisk fight... Taget på spin

Thomas Sønderby Bruun

28/6. Fik denne fine fisk sidst på eftermiddagen, på 2,75kg og 61cm.

Dan Rolle Bisgaard

27-6. En af vores hyttefolk, fangede denne flotte havørred.
80 cm. 6,8 kg.

27-06

Nyt medlem, første tur til åen, 15 minutter fisket, ét stk. blank ørred på på 69 cm og 3,5 kg fanget tidlig morgen. På gensyn :-)

Torben Søe

25/6. Så fik jeg endelig en med lidt størrelse. 2kg og 55cm.

Dan Rolle Bisgaard

25-6. Så kom jeg også på lystavlen med en HØ på 5,8kg. 77cm. Fanget på spin i høj solskin.

knæk & bræk

Rolf

Mandag d.20/6 tog jeg en tur til åen i øsende regn og blæst. Fik først en ørred på 48 cm, men satte den ud igen. Ca. 20 min. senere fik jeg et solidt hug. Den havde næsten slugt spinneren. Den vejede lige knap 7 kg og var 84 cm. Super god fisketur trods regn og blæst.

Benny Jensen

20-6. Så skete det igen...fik denne utroligt flotte og kompakte fisk på 5,15kg og 74.5cm. Den gav en forrygende fight med flere vilde udløb og to gange fri af vandet mellem en masse drivende grøde...

Knæk og bræk. Peter Grapenthin.

Fra en dejlig morgen d. 17/6  4,7kg

Johan Petersen

Fangede disse 2 fine hø på spinner ved hannerup d 17/6 de måler 46 og 59 cm

Steffen Nilsson.

17-6.

Fik denne flotte blankfisk mellem tonsvis af drivende grøde...den huggede kl 14 i høj solskin og 22 grader...og vejede 4,8kg og 74cm...

Peter Grapenthin.

15/6 Fangede denne fine havørred kl.20.00 på flue. Fisken gav en kanon fight. ....80cm 6.2kg

Knæk og bræk Dennis

Søndag 12-6 klokken 18.10
Fanget på spinner ved Thorup
70 cm. 4,4 kg.
Morten Poulsen

Søndag 12-6 klokken 17.30. Så kom jeg også på "lystavlen".
Fanget på flue ved Hvilsom.
45 cm. 1 kg.
Tage Hermansen

11-6.

Lige efter grødeskæring tog jeg til åen og fangede denne havørred på 2,9 kg.

Benny Jensen

Var en tur ved simested å onsdag aften d.8. Juni. Kom hjem med denne havørred på 6 kg og 80 cm. En super god fighter. Efter 2. forsøg kom den endelig i fangstnettet.

5/6
Som nyt medlem er det altid spændende at fiske i en å, man aldrig har fisket i før.
Det blev til en regnbue der gav en god kamp trods kun 46 cm.

Tønnesen

30/5 Fjerde tur i år, til Danmarks mest fantastiske å. En smuk majspringer med helt løse skæl og mærker efter lus. 66cm 3,5kg.

Dennis Jensen

D. 30-5 var Frederik fra Fiskelinjen på Aalestrup Naturefterskole en tur ved åen, og det ser ud til, at han har hørt efter i timerne. I hvert fald nappede han denne utroligt flotte majspringer, og for at det ikke skal være løwn, satte han fisken nænsomt tilbage i renden efter den gode oplevelse.

Det er denondelyneme godt gået, knægt ;o)

Lars

Mandag 30-5 morgen ved 5 tiden.
Flot fisk fanget på spinner ved Skinderup.
76 cm. 5,12 kg.
Morten Poulsen.

25-5

Havørred 70 cm og 3,9kg.
Taget på orm i skinnerup kl. ca. 18
Fanget af Per Christiansen

24-5

En smuk sølvblank nysteget  hunørred på 79 cm og 6,2 kg taget på en meps 4 sølv. Fisken tog spinneren under et udhængede piletræ ved et dybt sving. Spinneren sad dybt i svælget. Fisken gik dybt og trak hårdt mod bunden, men opgav efter ca. 5 men og kom op med bugen forrest. Jeg nettede den i andet forsøg. Første mislykkedes, da fisken var for lang og gled af nettet. Ved andet forsøg fik den hovedet ned i ketsjeren og blev der. Den blev fanget ved Spanggårde nord for gylletanken!!

Knæk og bræk. Peder Dueholm

Tirsdag 24-5 formiddag ved 10 tiden.
Endelig en MÅLER, flot fisk fanget på spinner.
76 cm. 5,3 kg.
Reno Mike Broe Jensen

12 gang var lykkens gang.
Fantastisk flot fisk 90 cm og 9,15 kg, fanget på spinnner, ved Skinderup tirsdag 24-5 ved 6 tiden, af Peter Madsen.

23/5. Fik denne smukke majspringer i kølvandet efter John Østrup. På årets første tur... Den tog spinneren hårdt og gav en go livlig fight og to ture fri af vandet, hvorefter Dan kunne nette fisken...den vejede 5,45kg og 77cm lang....knæk og bræk. Peter Grapenthin.

22-5

Havørred på 74cm og 4,7kg
Taget på orm kl. ca. 18 i Skinderup, af Per Christiansen

Fik denne flotte fisk i morges på 73cm og 4,54kg. Taget på spinner.
Knæk&bræk

Ronnie Høgh Pedersen

Flot nysteget havørred fanget lørdag morgen d. 21-5 ved ottetiden på Skinderup.   64 cm. 3,5 kg.
John Østrup

29-4-16 - Skinderup i forårsvejr... 72 cm og 4,6 kg dejligt sølvtøj....

Thomas Sønderby Bruun

Jeg var lige på årets første tur til åen, nærmere betegnet Skinnerup, hvor jeg fik en god start først en regnbueørred på 50cm og senere en grønlænder på ca. 32cm. Jeg vedhæfter lige et billede af regnbuen.

Knæk og bræk John Østrup

2 kilos regnbueørred fra Simested Å i dag. Lynende blank, hele finner og med masser af energi til luftakrobatik. Jeg havde håbet på en af de første blanke havørreder - men den her gjorde ventetiden lidt sjovere :0)

Michael Jensen

06/03 - 2016

Lækker dag ved åen, overskyet med let regn. Åen syntes at være død indtil denne blanke han nedgænger på 60 cm huggede fra en grødebusk.